Franczyza - fryzjer - pomysł na Twój własny biznes

Świat należy do odważnych, dlatego chętnie pomożemy Ci rozwinąć skrzydła! Jeśli marzysz o własnej firmie, ale jednocześnie boisz się, że nie uda Ci się pozyskać Klientów, to idealnym rozwiązaniem jest franczyza salonu fryzjerskiego. Z naszą pomocą założysz swój własny biznes i to pod szyldem znanej i prestiżowej marki, jaką jest Berendowicz&Kublin.

Franczyza salon fryzjerski - szereg nowych możliwości

B&K to spółka zarządzająca sieciami salonów damskich Berendowicz&Kublin oraz salonów barberskich The Barber’s Knife. Modelem spółki są salony własne oraz franczyzowe. Spółka działa na rynku od 20 lat.

Salony Berendowicz&Kublin mają ukształtowaną renomę i mnóstwo zadowolonych Klientów w całej Polsce, dlatego prowadzenie salonu fryzjerskiego lub barbershopu pod naszą marką przyniesie Ci wiele korzyści.

W 2025 roku marka B&K liczy 7 salonów, w tym 1 salon franczyzowy i 6 salonów własnych. Salony B&K wyróżniają się niepowtarzalną aranżacją: komfortowe fotele, estetyczne meble, przestrzeń SPA – to charakterystyczne elementy salonu.

Obecnie jedną z podstawowych zasad jest ciągłe obserwowanie zmian, jakie dokonują się w branży fryzjerskiej w Polsce i na świecie. Pozwala to na stały rozwój, a w połączeniu z indywidualnością i kreatywnością daje możliwość pozostania zawsze o krok przed innymi.

Oczekujemy:

  • Gotowości do prowadzenia działalności gospodarczej
  • Przedsiębiorczości
  • Umiejętności kierowania zespołem
  • Zaangażowania, optymizmu i motywacji do pracy

Oferujemy:

  • Szkolenie przed otwarciem salonu oraz stałe wsparcie po otwarciu (szkolenie obejmuje właściciela lub managera, pracowników recepcji).
  • Dostęp do nowoczesnych narzędzi, ułatwiających zarządzanie salonem, np. kalendarze do zarządzania wizytami oraz magazynem Bukka, Booksy.
  • Dostęp do autorskiej aplikacji B&K dla Klientów.
  • Udział w programie lojalnościowym.
  • Wsparcie marketingowe oraz komunikacja lokalna.
  • Wsparcie podczas rekrutacji pracowników.
  • Wsparcie w uzyskaniu dotacji na szkolenia z BUR lub KFS.
  • Wsparcie w wyborze lokalizacji.
  • Negocjacje i pomoc prawna w umowach najmu.
  • Wykaz kompletnej listy sprzętu, narzędzi, kosmetyków fryzjerskich oraz wyposażenia wraz ze wskazaniem dostawców (preferencyjne ceny).

Wskazówki odnośnie salonu

Preferujemy, aby salon znajdował się na prestiżowych osiedlach, przy ulicach z dużym natężeniem ruchu pieszych. Zalecana wielkość lokalu to od 50 m² do maksymalnie 70 m². Taki metraż pozwoli na przygotowanie około 4-6 stanowisk fryzjerskich, niewielkiej poczekalni, recepcji, pomieszczenia socjalnego oraz toalety.

Warunki franczyzy

Umowa franczyzowa jest zawierana na 5 lat z możliwością przedłużenia.

Franczyzobiorca otrzymuje uprawnienia do korzystania z nazwy handlowej Franczyzodawcy, jego znaku towarowego, metod prowadzenia działalności, wiedzy technicznej, metod zarządzania, a także do korzystania ze stałej pomocy handlowej, technicznej oraz szkoleń. W zamian Franczyzobiorca zobowiązany jest do określonych świadczeń finansowych:

  • opłata franczyzowa 1500 zł netto oraz 3% od obrotu brutto miesięcznie,
  • opłatę franczyzową zaczynamy pobierać od 3 miesiąca funkcjonowania salonu, czyli 2 pierwsze miesiące są gratis,
  • opłata za szkolenie fryzjerów/stylistów przed rozpoczęciem pracy w salonie 500 zł za osobę (szkolenie trwa minimum 3 dni robocze, od poniedziałku do piątku; podczas szkolenia fryzjerzy otrzymują wiedzę na temat pracy z produktem, technik fryzjerskich strzyżeń, koloryzacji oraz obsługi Klienta),
  • opłata za szkolenie właściciela/managera/recepcji – 3000 zł netto + koszty dojazdu i noclegu (szkolenie trwa 2 dni),
  • opłata za szkolenia pracowników może zostać rozliczona w trybie ratalnym.

Usługi świadczone przez Franczyzobiorcę mogą być wykonywane wyłącznie w oparciu o produkty kosmetyczne wskazane przez Franczyzodawcę. Aktualnie są to produkty zakupione od Henkel Polska Sp. z o.o.

Franczyzobiorca w związku z zakupem uprawniony jest do korzystania z ulgi handlowej:

  • 30-dniowy termin płatności – normalnie 21-dniowy,
  • rabat na wybrane produkty 45%,
  • rabat 2% za płatności w terminie 7 dni od wystawienia faktury,
  • akcje konsumenckie przygotowywane dla sieci Berendowicz&Kublin,
  • szkolenia dot. produktów, technik strzyżeń,
  • program lojalnościowy SKP, który umożliwia wymianę punktów na szkolenia, sprzęt lub inne akcesoria fryzjerskie.

Podpisując umowę franczyzową, Franczyzobiorca staje się częścią prężnie działającej sieci zbudowanej na wieloletnich doświadczeniach i otrzymuje niezbędną wiedzę gwarantującą odniesienie sukcesu.

Koszt inwestycji – około 200 000 zł w zależności od wielkości lokalu i jego stanu technicznego, w tej kwocie wliczone jest zatowarowanie salonu w produkty Schwarzkopf. 

Zapraszamy do kontaktu!

Katarzyna Glinka

manager sieci